aangenaam

Nieuw op dit forum? Stel je dan hier even voor
Plaats reactie
blindmouse
DBF Groentje
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2013 15:14

aangenaam

Bericht door blindmouse »

Nog even getwijfeld over deelname aan het bluesforum. Ik ben Jan Wouters, bassist van Talk To The Cat, een coverband die zich nu al zo'n tien jaar geheel toelegt op het repertoire van JJ Cale. Nee, geen tributeband! JJ Cale blues??? Jawel, maar het blueslabel dekt de lading niet geheel. Als je zijn muziek toch een noemer wilt geven dan voldoet de omschrijving een mix van 'American Roots-stijlen' m.i. nog het best. Deze omschrijving komt gevaarlijk dicht in de buurt van 'Americana'. Maar dat is het in mijn oren geheel niet, te bluesy. Dat onze vertolking van Cale in blueskringen wordt gewaardeerd, blijkt wel uit onze deelname aan het Zoetermeer Bluesfestival in 2011 en 2013.
Wat de blues betreft ben ik voornamelijk geïnteresseerd in de oude, zwarte piano- en gitaarblues: Eddy Boyd, Pinetop Perkins, Lightnin' Hopkins e.d. Ook het vroege werk van Fleetwood Mac kan mij bekoren, de overige Engelse bluesiconen zeggen mij weinig. Als hedendaags fenomeen uit de USA kan ik Duke Rubillard nog noemen.
Naast mijn belangstelling voor de blues is de reden mij aan te melden redelijk opportunistisch; we zoeken een tweede gitartist. De reacties op advertenties op de gebruikelijke muzikantenbanken hebben zeer teleurstellende resultaten opgeleverd. Misschien dat er bij de leden van het Dutch Blues Forum geïnteresseerde gitaristen zijn die beschikken over de juiste hoeveelheid speeltechniek, inlevingsvermogen en podiumervaring.

Podiumspullen: Fender Precision Bass / Sadowsky outboard preamp / Fender Super Bassman (1969) / SWR Goliath Jr / Eden D210T / Hartke 210XL

Afbeelding
Tamaharry

Re: aangenaam

Bericht door Tamaharry »

Opportunistisch of niet..... Van Harte Welkom hier! ;)
Als je via dit forum (of onze Facebookpagina's, kijk en meld je ook hier even) een gitarist vindt,
is dit natuurlijk zowieso al een win-win situatie!

Wellicht kun je hier ook jullie gigs posten en nieuwtjes over de band..... kortom, hou ons hier op de hoogte!
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: aangenaam

Bericht door Kuno Mooren »

Welkom op het forum :thumbup:
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: aangenaam

Bericht door Appie the Bluesman »

Blindmouse welkom op het forum en ik hoop dat je gauw een geschikte kandidaat vindt :thumbup:
Gebruikersavatar
Jimmy
DBF SideAdmin
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 sep 2012 12:39
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: aangenaam

Bericht door Jimmy »

Welkom (beetje laat) Gitarist al gevonden ?
Creatieve Speeltuin voor webdingen http://hielemedia.nl
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: aangenaam

Bericht door GerPeper »

Welkom Jan. Ik ben wel benieuwd naar wat film of audiomateriaal van jullie. Ik ben ook een groot Cale fan en vond het een Topper. :clap:
Dus ben ik wel benieuwd hoe jullie Cale vertalen. ;) :)
Mooie spullen heb je achter je staan op de foto. :thumbup:
Een forum is er om te communiceren.
Tamaharry

Re: aangenaam

Bericht door Tamaharry »

Jippie.....! Daar is "onze" Ger weer! :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: aangenaam

Bericht door GerPeper »

De vijfde man aan tafel. :? :D
Een forum is er om te communiceren.
Tamaharry

Re: aangenaam

Bericht door Tamaharry »

GerPeper schreef:De vijfde man aan tafel. :? :D
:-)
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen...”