Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Tamaharry

Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door Tamaharry »

's ochtends 't busje geladen met Aldy en de (redelijk lange) trip naar Noord-Holland gemaakt. Warder, where the xxxx lies Warder?
Na een tocht van 4km door een lege polder, kwamen we aan bij de lokatie, waar gelijk de handen uit de mouwen werden gestoken om
ons busje te lossen. Hierna wat handjes geschud met organisator John en de mannen van het geluid. Allemaal erg aardige mensen.
Busje geparkeerd op speciale "muzikantenparkeerplaats" (leerzaam voor andere festivalorganisatoren en kroegeigenaren) en een
bakje leut gedronken, waarna er moest worden opgebouwd: we moesten als eerste spelen, een invalbeurt voor de geblesseerde
Ruben Hoeke, die ons nog wel even via Facebook aanmoedigde en sukses wenste. Erg druk was het nog niet maar we hebben lekker
een uurtje volgestouwd met onze bluesrock, waarna we nog voldoende tijd hadden om onze collega-muzikanten aan het werk te zien.
Tussendoor lekker gekletst met Kuno Mooren, onze muziek-bluesvriend en medemoderator van dit forum. Zo kom je ook weer eens
wat aan de weet, want hij toen we het over "andere muziek" hadden liet hij zich ontvallen ontzettend gek te zijn op de muziek van
de heren van Bon-Jovi :D .

Na ons speelde Blueshaker, met frontman Arne in de nieuwe bezetting. Ik had Bluesshaker uiteraard eerder live gehoord, en ook
menig joetoepfilmpje gezien en beluisterd, maar Blueshaker in de huidige bezetting vond ik afgelopen zaterdag ERG sterk!
Arne en zijn mannen gaven, ondanks het betrekkelijk kleine publiek een show weg, alsof ze in Paradiso stonden en 1000 man
vermaakten. Heerlijke muziek, zowel de wat steviger nummers als het (persoonlijke) nummer vrij naar Hans Andreus: kippevel dus!

Na Blueshaker was het de beurt aan de Blacknotes, een band waarvan ik (het eerste nummer daargelaten: prachtig stemgeluid van
de zanger/gitarist/frontman) niet echt heb genoten. Een mix van bluesachtige nummers, ACDC en ander coverwerk dat mij niet echt
kon boeien, mede door de zwakke bezetting van de rest van deze band.

Toen, voor dé verrassing: Bluework uit Eindhoven. Band met veel eigen werk en een lekker funky geluid. Fantastische bas en goede
gitarist. Voor hun zanger was dit gelijk het laatste optreden begreep ik: jammer, ik hoop van harte dat deze jongens doorgaan en
een goede vervanger vinden: Wie biedt zich aan? Want ze zijn nog steeds zoekende..........

Na Bluework was het beurt aan een (vernieuwd) Los Angela. De Los Angela Bluesband was natuurlijk geen onbekende meer. Dick en
Angela kenden we al veel langer, maar deze nieuwe bezetting boeide mij het meest. Lekkere, veel dansbare nummers waarmee deze
band menigeen op de vloer wist te krijgen. Ik hoop dat deze club nog lang bij elkaar blijft en zo kan groeien, want het is gewoon
een hartstikke leuke band om te zien en te horen!

Hierna moesten we echt gaan: 't was al een lange dag geweest en zondagmorgen zou het voor mij weer vroeg dag zijn, dus Honeytrap,
Mocambo Blues en de gebroeders Veldman hebben we (met enige pijn in 't hart) dit keer moeten missen.
Aangezien de heren van de laatste 2 bands bijna ieder weekend wel ergens te zien en te horen zijn, zal dit binnenkort wel weer eens
worden ingehaald.

De foto's van deze dag (Kuno Mooren) vind je uiteraard terug op dit forum.

De organisatie: top
De bands: super
De drank en het eten: lekker
De afstand: (toch) goed te doen
Het goede doel: uitstekend gekozen, dus wat mij betreft een aanrader voor volgend jaar: zowel voor bands als bezoekers.
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door GerPeper »

Mooi positief verhaaltje Harry :!:
Een forum is er om te communiceren.
Tamaharry

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door Tamaharry »

Dank je Ger..... zo wil ik het ook graag (vrij naar Koot en Bie: The New Positivos"
Gebruikersavatar
BlueShaker
DBF Beginnend Talent
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2012 09:54

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door BlueShaker »

Bedankt Harry, als je het goed vindt, citeer ik je op onze site...

Grtz, Arne
Tamaharry

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door Tamaharry »

BlueShaker schreef:Bedankt Harry, als je het goed vindt, citeer ik je op onze site...

Grtz, Arne
Geen probleem!
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door GerPeper »

En o.a. dit vind ik nu positief met elkaar omgaan. :)
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door Kuno Mooren »

Tamaharry schreef:Tussendoor lekker gekletst met Kuno Mooren, onze muziek-bluesvriend en medemoderator van dit forum. Zo kom je ook weer eens
wat aan de weet, want hij toen we het over "andere muziek" hadden liet hij zich ontvallen ontzettend gek te zijn op de muziek van
de heren van Bon-Jovi :D .

.
HUFTER!!!! :mrgreen:

Bon Uitslovie is de allergrootste kwelling dat een mens kan verdragen..........


brrrrrr. krijg de rillingen al weer over m'n rug.... :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door GerPeper »

:lol: :lol: Ik dacht dat je er echt van hield. :lol: :lol:
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door Kuno Mooren »

nou, ik zal je zeggen.
stond binnen met Harry, totdat Blacknotes een nummer van Bon Uitslovie ging spelen,
heb echt tegen Harry gezegd, dat ik effe helemaal niet goed werd, en echt snel naar buiten moest.
ik word gewoon agressief van die bagger :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Blues voor KIKA - Warder 31 maart 2012

Bericht door GerPeper »

Ik ben het met je eens hoor. Ik vind er ook geen f*** aan die gozer. Ik vind het zo namaak. :( . . :arrow: de deur. :?
Een forum is er om te communiceren.
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”