Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

Je haalt nu 2 zaken door elkaar: presentatie en aankleding/uitstraling is ook van de punten waarop de acts beoordeeld worden. Mijn punt is is dat de "bluesinhoud" geen vast gegeven is. Dat is ter beoordeling van ieder afzonderlijk jurylid. Net zoals de andere punten.
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Oke ,dan heb ik je verkeerd begrepen maar dat neemt nog niet weg dat men mag roepen dat je aankleding een belediging naar de jury toe is. Nou heeft Bert in het verleden wel meer geroepen ( zoals dat hij een hekel heeft aan bluesrock enzo )
Damn,ik had me nog zo voorgenomen me niet te mengen in een discussie over wedstrijden en challenges....dat heeft me al eens een plek op een forum gekost :lolno:

Maar even serieus......ik denk dat Heins gelijk heeft met zijn stelling wie bepaald wat bluesinhoud is ennuh,eerlijk is eerlijk,uitstraling en aankleding zijn wel twee heel verschillende dingen.
Britt van de Leif de Leeuw band kan goed zingen en gitaar spelen en had zich mooi aangekleed voor de gelegenheid maar heeft geen enkele uitstraling op het podium.................toch???
Flat Tire
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:48

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Flat Tire »

Officieel staat dat er op uitstraling gelet (dat is natuurlijk meer dan alleen je kleding, sommigen zouden zeggen helemaal niks) wordt. Om dat ik uit naam van mijn band op dit forum zit (ik moet me eigenlijk ook niet in dit soort discussies mengen :) ) ga ik natuurlijk niks zeggen over die leuke zangeres van de Leif de Leeuw band. Ze was echter voor mij (Marcel Schuurman) niet de eerste waar ik aan dacht als je het over gebrek aan uitstraling hebt tijdens de Blues Challenge.

Over uitlatingen van iemand dat sommige kleding een belediging voor de jury zou zijn ga ik me niet aan wagen. Een belediging is wel erg heftig vind ik. Er waren wel bands die daar wat meer aandacht aan hadden besteed dan anderen, maar iedereen was precies zoals ze week aan week op het podium staan. Dat is dan ook weer authentiek.
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Heins »

Wij hebben zelf ook een keer meegedaan, ik kan mij echter de criteria niet meer zo goed herinneren. Ik kan mij bij uitstraling wel iets voorstellen maar kleding, dat ben ik met Appie eens, vind ik volstrekt ridicuul. Ik zal binnenkort een keer een mailtje naar de DBF sturen met de vraag wat ze precies bedoelen met bluesinhoud, want dat is toch wel een van de belangrijkste criteria. Ik ken geen enkele muziekwedstrijd waarin je beoordeeld wordt op de stijl-inhoud. Een klassiek concours waarin je op de klassiek-inhoud wordt beoordeeld :x , of een tango wedstrijd waarop je op de tango-inhoud :x wordt beoordeeld. Onzinnig, maar dat is mijn mening.

Heins
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Appie the Bluesman »

Ik ben wel benieuwd of ze daar op reageren Heins en dan helemaal wat ze erover zeggen. laat ze maar eens met een duidelijke definitie komen wat bluesinhoud inhoud :crazy: Hahahahaha.
Toch wel leuk weer zo'n ouderwetse gezellige discussie op het forum :thumbup:
Gebruikersavatar
Heins
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 26 feb 2012 19:22
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Heins »

Appie the Bluesman schreef:Ik ben wel benieuwd of ze daar op reageren Heins en dan helemaal wat ze erover zeggen. laat ze maar eens met een duidelijke definitie komen wat bluesinhoud inhoud :crazy: Hahahahaha.
Toch wel leuk weer zo'n ouderwetse gezellige discussie op het forum :thumbup:

Yep, oude tijden herleven :D .
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Jury, Dutch Blues Challenge bekend!!

Bericht door Kuno Mooren »

Ik ben er geweest, en heb genten van de dag, voor mij waren The Antones en de Dave Chavez band favoriet, op de dag zelf dan....
want kende beide bands eigenlijk nog helemaal niet zo goed.....
Maar de opperfavo was voor mij Bas P. en zijn maten, was ik bevooroordeeld? zou kunnen.... ben namelijk al lange tijd groot liefhebber van deze formatie,
zeker toen ze André, de nieuwe bassist binnen haalde.
Echter, ik had een bepaalde verwachting van hun, en zou er dus ook een mogelijkheid bestaan dat het ging tegenvallen, al was dat zeer zeker niet het geval.
De zaal ging de volledige 20 minuten helemaal LOS!!! en werd er zelfs ruim een minuut lang "WE WANT MORE!!!" gescandeerd!!!!!
dit heb ik de rest van de dag niet gehoord...

John F. Klaver zal zijn mannetje prima staan in Memphis, want vond hun enorm gegroeid in tegenstelling tot 2 jaar terug.
Echter, als het aan mij had gelegen, had Bas zonder enige twijfel er met de bokaal vandoor gegaan...
Ik hoop alleen dat John iets aan zijn PR gaat doen, want zijn deelname aan de world challenge heeft hem maar bar weinig opgeleverd...
zeker als je het vergelijkt met Sugar Boy and the Sinners afgelopen jaar... ieder denkbaar groot blues festival, hebben ze op gestaan :thumbup:

had dan ook een plaatje gemaakt deze week, voor op facebook 8-)
Bijlagen
aaaaa Challenge13 879.jpg
aaaaa Challenge13 879.jpg (173.34 KiB) 14519 keer bekeken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”