The Blues Factory - Wapse

Nieuw op dit forum? Stel je dan hier even voor
Plaats reactie
TBF-Wapse
DBF Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:17
Locatie: Wapse
Contacteer:

The Blues Factory - Wapse

Bericht door TBF-Wapse »

Hoi allemaal.

Het bleek nadat wij de naam in gebruik hadden genomen dat er meer hondjes waren die Fikkie heten...
Daarom nu officieel: THE BLUES FACTORY-Wapse (Niet te verwarren dus met het groot blues orkest uit Limburg van Jacob de Haan).

Wie zijn we?
Jan Hoed (1962) en Wilfred Vermeulen (1960) beide woonachtig in Wapse (Waar???) Wapse, Drenthe, gemeente Westerveld.
Begonnen hun muzikale samenwerking in 2009 toen Wilfred vanuit Den Haag naar Drenthe verhuisde.
In 2012 brachten wij een cd uit onder de naam 'Bluescape' 12 eigen composities, gemaakt in eigen studio, twee maal gitaar en aangevuld met piano, drums, bas, mondharmonica door Multi-instrumentalist Wilfred.
In 2014 volgde de cd 'Turn around' (woordspelinkje naar de blues). Vanwege meer optredens kwam Laurens van Venrooij op contrabas in 2015 bij de band en sinds nog niet zo heel lang: Menno Scheffer op Sax en bluesharp. Dus zowaar een echte band!
Ons repertoire: wij spelen voornamelijk, grotendeels eigen nummers. Een aantal van deze nummers hebben duidelijk een link met de blues. Een aantal minder. Invloeden van Tom Waits, Frank Zappa maar ook Muddie Waters zijn hoorbaar. We spelen wat harder met grote versterkers, maar ook klein en (semi-) akoestisch als het zo uitkomt. Onze muziek kenmerkt zich door een grote mate van vrijheid en improvisatie. Voor ons als muzikanten is dat lekker spelen. We hebben veel lol in het spelen, humor is voor ons belangrijk maar dat wil niet zeggen dat wij onze muziek niet serieus nemen.
Binnenkort hopen we de tijd en onze agenda's te kunnen samen leggen om de studio in te gaan en het (nieuwe) geluid van The Blues Factory - Wapse te kunnen vangen.
Verder ben ik, ondergetekende mede-eigenaar van Schenkerij de Sluiswachter in Dieverbrug. In Oktober en november ben ik daar begonnen met 'Blues-diner avonden'. Beregezellig en twee keer uitverkocht. Daar speelde ik dus ook zelf met The Blues Factory.
Eigenlijk zou ik dit veel vaker willen doen. Dus ook een nieuw (Blues-) podium in deze regio opzetten. Gezien ons pand en de akoestiek moet en kan dat alleen maar (semi-) akoestisch. Wij huizen in een monumentaal pand, voormalige woning van de opzichter van Rijkswaterstaat (1903). Onze horeca vindt dus plaats in de huiskamer zeg maar. Maximaal 34 gasten te plaatsen, maar wel beregezellig! Wil je meehelpen met het oprichten van dit nieuwe podium? Stuur me dan ff een mailtje.
Wat een verhaal.
Leuk om hier te zijn.
Groeten,
Wilfred Vermeulen - zanger/gitarist (en daarnaast begeleid ik 'ons' met een bassdrum en high-hat)
Jan Hoed - gitaren
Laurens van Venrooij - Contrabas
Menno Scheffer - Saxofoon/bluesharp
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: The Blues Factory - Wapse

Bericht door Patrick »

Bedankt voor het plaatsen hiervan en welkom op deze site, we zullen even je agenda in de gaten houden en wie weet komen we eens langs.
Tamaharry

Re: The Blues Factory - Wapse

Bericht door Tamaharry »

Welkom hier!
Gerda
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:51

Re: The Blues Factory - Wapse

Bericht door Gerda »

Hallo heren van de The Blues Factory, ook ik heet jullie van harte welkom hier op de site. Zoals Patrick al gezegd heeft we houden jullie agenda in de gaten en als het kan komen we een keer persoonlijk kennis maken. Weet ons ook te vinden met nieuwtjes, weetjes, muziek enz. enz....In ieder geval leuk om jullie hier te treffen.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen...”