"Brood is dood!"

Gewoon even lekker kwekken over alles wat met blues, of totaal niet, te maken heeft
Plaats reactie
Tamaharry

"Brood is dood!"

Bericht door Tamaharry »

Ik weet het nog precies.....
We stonden in Limburg op een vakantiepark in Euverum toen ik het nieuws van Herman's dood op 11 juli 2001 via
de radio vernam. Een schok! Hij was immers toch een idool uit "mijn tijd" en ik had hem diverse malen zien en
horen spelen. Soms geniaal, maar eenmaal ben ik zelfs gewoon de tent uitgelopen zo slecht als ie speelde
en onder invloed van drank en/of drugs niet eens meer wist wat ie deed of waar ie was.
Maar goed hij was toch "onze Herman". Hij hoorde bij Nederland en liet buiten de muziek om regelmatig
van zich horen... Hij won een prijs, hij liet zich door Majoor Bosshardt z'n rug wassen, kreeg een wassen beeld
bij Madame Tussaud, schoot met een pistool uit een rijdende trein, of stepte door Amsterdam.
Naast z'n muziek kenden we hem uiteraard van z'n action painting.... z'n atelier dat eruit zag alsof er een
klein vliegtuig verongelukt was, was de laatste jaren meer z'n podium dan het "echte" podium......

Uiteindelijk besliste Herman zelfs dat het genoeg was, nam nog een drankje aan de bar in het Hilton, z'n
vaste stekkie, ging naar het dak en sprong.......
Zelfs z'n begrafenis was een maffe bedoening waarbij de lijkwagen zelfs gesleept diende te worden omdat
ie het begaf tijdens de rit langs de druk bezochte route. Herman....... he did it his way!
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: "Brood is dood!"

Bericht door Kuno Mooren »

Ik zat in de auto richting Texel....
mijn eerste vakantie samen met mijn huidige vrouw....

wat vliegt de tijd!!!
Brood, voor mij de man die de meeste invloed heeft gehad op C+B :clap:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: "Brood is dood!"

Bericht door GerPeper »

Ik begrijp alleen niet zo goed dat mensen zoals bv Brood, zo geprezen worden terwijl ze hun hele leven naar de klote hebben geholpen.
Het lijkt mij niet erg gezond om met een schijtende papegaai op je schouder rond te sjouwen, terwijl hij ook nog totaal van de wereld was. Oh wat interessant.
Ik dacht het niet. :thumbdown:
Ik heb meer respect voor muzikanten die op een hoge leeftijd nog hier of daar op een podium te zien zijn. Misschien niet meer in de glorie van toen, maar zij staan er nog. :thumbup: :clap:
Sorry hoor maar ik moest het toch ff kwijt. ;)
Een forum is er om te communiceren.
Tamaharry

Re: "Brood is dood!"

Bericht door Tamaharry »

Herman Brood: heb prachtige concerten van hem samen met The Wild Romance (in diverse bezettingen) gezien.
Maar ben ook wel eens weggelopen bij een concert dat zo slecht was dat de papegaaien er geen brood van lustten........
Herman kon op bepaalde momenten echt prachtig zingen en spelen en je echt "raken".

Toch.... Hij hoorde volgens mij op een bepaalde manier gewoon bij Nederland voor velen, Net als Johnny Jordaan,
Majoor Boshardt en Koningin Juliana.........
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: "Brood is dood!"

Bericht door GerPeper »

Tamaharry schreef:Herman Brood: heb prachtige concerten van hem samen met The Wild Romance (in diverse bezettingen) gezien.
Maar ben ook wel eens weggelopen bij een concert dat zo slecht was dat de papegaaien er geen brood van lustten........
Herman kon op bepaalde momenten echt prachtig zingen en spelen en je echt "raken".

Toch.... Hij hoorde volgens mij op een bepaalde manier gewoon bij Nederland voor velen, Net als Johnny Jordaan,
Majoor Boshardt en Koningin Juliana.........
Dat Brood een fantastisch muzikant was ben ik helemaal met je eens!! Ik geniet nog steeds van zijn pianospel in de opnames met C&B :clap:
Maar voor mij staat hij verder gewoon in het rijtje muzikanten die hun leven naar de klote hebben geholpen door drugs en alcohol. Wat zeker geen voorbeeld voor anderen is, maar wel het predicaat 'Idool' krijgen. En daar heb ik dan moeite mee. Maar dat is uiteraard een persoonlijk iets. :angel:
Een forum is er om te communiceren.
Tamaharry

Re: "Brood is dood!"

Bericht door Tamaharry »

Mee eens..... zoals het topic al genoemd is "Brood is dood"........
Gebruikersavatar
meeuwsen
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: "Brood is dood!"

Bericht door meeuwsen »

Tja, je kan lang delibereren over zijn levenswijze maar als muzikant was hij best origineel. Hij had er zeker gevoel voor.
Ik heb diverse optredens gezien met The Wild Romance en dat was SHOW. Dat houd ik in mijn geheugen en dat hij verder zijn lichaam bewust kapot maakte; it's was his choice.

groet, John
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: "Brood is dood!"

Bericht door Appie the Bluesman »

GerPeper schreef:
Dat Brood een fantastisch muzikant was ben ik helemaal met je eens!! Ik geniet nog steeds van zijn pianospel in de opnames met C&B :clap:
Maar voor mij staat hij verder gewoon in het rijtje muzikanten die hun leven naar de klote hebben geholpen door drugs en alcohol. Wat zeker geen voorbeeld voor anderen is, maar wel het predicaat 'Idool' krijgen. En daar heb ik dan moeite mee. Maar dat is uiteraard een persoonlijk iets. :angel:
Tja,daar heb ik dus helemaal geen moeite mee. De man heeft een keuze gemaakt om op deze manier te leven. Hij wist heus wel wat er ging gebeuren als hij zo doorging.Hij is ook zeer bewust gesprongen want hij heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij niet wilde verpieteren in een verpleeghuis o.i.d.
De man WAS gewoon kunst...met alles wat hij deed zorgde hij voor opschudding en aandacht. Kijk eens naar de tijd dat hij met Nina hagen overal gezien werd, beiden hebben dat in eerste instantie gedaan om maar op te blijven vallen en zo was Herman zijn hele leven. of het nu ging om de muziek,zijn schilderijen of zijn levensstijl........................opvallen was zijn motto en in de aandacht blijven.
Anno 2013 kunnen we wel stellen dat dat zeker gelukt is :thumbup:
Tamaharry

Re: "Brood is dood!"

Bericht door Tamaharry »

En laten we wel wezen..... de man was zwaar ziek, incontinent, liep de hele dag met een luier om, dus er was voor
hem denk ik nog bijzonder weinig: seks, drugs & Rock and Roll over om te leven: He did it his Way......
Plaats reactie

Terug naar “Bluescafé”