Wist u dat.......?

Gewoon even lekker kwekken over alles wat met blues, of totaal niet, te maken heeft
Marga

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Marga »

Tamaharry schreef:Soms ben ik (te) snel Marga! ;)
Met "dat bandje van jullie" is het al 10 jaar (Dit jaar ons 10-jarig jubileum!) gewoon heel lekker hoor Marga.
We hebben sommige jaren 20 a 25 gigs gehad, en dat betekent dat we soms om het weekend van huis waren.
Tussendoor nog wat kijken en luisteren naar collegabands, en dan is het jaar zo weer vol.
Dat we de laatste tijd wat minder optreden heeft vooral te maken met wisselingen in de bezetting.
Na 4 jaar verliet onze gitarist/zanger ons, en het kostte ons vrij lang om een nieuwe zangeres te vinden.
(gitarist hadden we zo) Toen onze bassist in december te kennen gaf te willen stoppen na 5 1/2 jaar
moesten we natuurlijk op weer op zoek naar een vervanger. Geen tijd dat je nu eens lekker optredens
gaat regelen. Eerst dus weer flink repeteren, maar 2014......... Jullie horen van ons! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja ja snel dus...was als geintje bedoeld hoor, maar ik ga er even van uit, dat jij dat wel doorhad!!! ;) ;)

Ik bedoelde eigenlijk: "met die BAND van jullie".....bandje klinkt zo ... tja :oops:
Ik hoop voor je dat 2014 HET jaar wordt dat mensen weer van jullie kunnen gaan genieten en ik hoop dat ik er ook een keertje bij kan zijn.

Veel succes dus :thumbup:
Tamaharry

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Tamaharry »

Marga schreef:
Tamaharry schreef:Soms ben ik (te) snel Marga! ;)
Met "dat bandje van jullie" is het al 10 jaar (Dit jaar ons 10-jarig jubileum!) gewoon heel lekker hoor Marga.
We hebben sommige jaren 20 a 25 gigs gehad, en dat betekent dat we soms om het weekend van huis waren.
Tussendoor nog wat kijken en luisteren naar collegabands, en dan is het jaar zo weer vol.
Dat we de laatste tijd wat minder optreden heeft vooral te maken met wisselingen in de bezetting.
Na 4 jaar verliet onze gitarist/zanger ons, en het kostte ons vrij lang om een nieuwe zangeres te vinden.
(gitarist hadden we zo) Toen onze bassist in december te kennen gaf te willen stoppen na 5 1/2 jaar
moesten we natuurlijk op weer op zoek naar een vervanger. Geen tijd dat je nu eens lekker optredens
gaat regelen. Eerst dus weer flink repeteren, maar 2014......... Jullie horen van ons! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja ja snel dus...was als geintje bedoeld hoor, maar ik ga er even van uit, dat jij dat wel doorhad!!! ;) ;) JA HOOR! ;)

Ik bedoelde eigenlijk: "met die BAND van jullie".....bandje klinkt zo ... tja :oops:
Ik hoop voor je dat 2014 HET jaar wordt dat mensen weer van jullie kunnen gaan genieten en ik hoop dat ik er ook een keertje bij kan zijn.

HOOP IK OOK MARGA

Veel succes dus :thumbup:
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Kuno Mooren »

Appie the Bluesman schreef:
Kuno Mooren schreef:Het is wat ik de afgelopen te horen gekregen heb :)
kom toch wel dikwijls bij een bandje ;)
Tja,ik hoor ook wel eens wat in de wandelgangen maar ja.............volgens mij zijn het wel 1500 van die coverbandjes....... :crazy:

Weet je Kuno,het is net als met fotografen,die liggen ook zes rijen dik te kronkelen op de vloer om 600 dezelfde foto's te schieten.Dat is ook allemaal hetzelfde en toch mogen jullie ook nog komen dus zal er voor ons bandje ook nog wel een plekje zijn.............................Tja en anders maar niet :yawn:
Dat slaat natuurlijk nergens op..... 6 rijen dik :wtf:
daarnaast, ken ik er hooguit 10, dor heel het land verspreid, die echt fanatiek bluesbands fotografeerd (op een beetje niveau)
en 600 de zelfde foto's gaat al helemaal niet op, ieder heeft zijn totaal eigen style.
als we dit vergelijken met het aantal coverbands..... dat zijn er vele malen meer dan 1.000
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Kuno Mooren »

Tamaharry schreef:Ja Kuno..... Jij komt meestal bij de eredivisie kijken en luisteren....... Is een wat ander nivo.
Wij spelen in de 3e klasse B........ Ook heel leuk publiek en kroegbazen........ Een wat lager verwachtingspatroon maar toch hele leuke gigs met soms zo'n 125 man, doen we 't voor ;)
Nog een keer onzin, volgens mij heb jij echt geen idee wat ik bezoek :crazy:
ik bezoek JUIST de wat minder bekende bands, om ook die te fotograferen en promoten, denk dat Marga en Patrick dat wel kunnen beamen, want die kom ik ook overal tegen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Kuno Mooren »

Marga schreef:Weet je Kuno,het is net als met fotografen,die liggen ook zes rijen dik te kronkelen op de vloer om 600 dezelfde foto's te schieten.Dat is ook allemaal hetzelfde en toch mogen jullie ook nog komen dus zal er voor ons bandje ook nog wel een plekje zijn.............................Tja en anders maar niet :yawn:

Marga:
Wat ik me afvraag is, dat ik toevallig weet dat veel fotografen foto’s maken omdat ze dat leuk vinden en omdat het hun hobby is.
Is het spelen in je band een hobby of werk?
Als ik zo op facebook af en toe lees, gaat het allemaal vooral om geld....... altijd maar GELD!! de uitbater wil niet meer betalen....
gek hé? als hij maar 15 man in z'n tent heeft.... waar moet dat geld vandaan komen dan?
al die 1500 andere bands willen ook graag spelen voor de hobby... en zijn blij als ze een gig hebben, waar de brandstof word bekostigd, en ze een biertje krijgen :thumbup:
ken zat bands die het daarvoor doen, omdat zij net als ik, voor hun hobby op pad gaan.

Ik zou mij dus ook niet kunnen voorstellen dat ik geld zou vragen voor foto's, ten eerste wil ik dat niet eens,
ten tweede.... er heerst helemaal geen betaalmilieu voor foto's binnen de blues.

en buiten dat, ik bezoek bandjes omdat ik mij daar goed bij voel, als ik er een beetje fatsoenlijk foto's kan maken, is dat mooi meegenomen :thumbup:
als de muzikanten daarna blij zijn met de foto's, ga ik doordeweeks weer met plezier naar mijn werk, om daar mijn boterham te verdienen :)
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:ieder heeft zijn totaal eigen style.
als we dit vergelijken met het aantal coverbands..... dat zijn er vele malen meer dan 1.000
Gelukkig hebben die ook allemaal hun eigen stijl :thumbup:
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef: Als ik zo op facebook af en toe lees, gaat het allemaal vooral om geld....... altijd maar GELD!! de uitbater wil niet meer betalen....
gek hé? als hij maar 15 man in z'n tent heeft.... waar moet dat geld vandaan komen dan?Nou,als ik zie dat wij bij een optreden 125 bezoekers hebben en als die dan allemaal wat drankjes nuttigen en een borrelhapje nemen dan zit er best wat voor de band in ,denk ik zo......1+1=2
al die 1500 andere bands willen ook graag spelen voor de hobby... en zijn blij als ze een gig hebben, waar de brandstof word bekostigd, en ze een biertje krijgen :thumbup:
ken zat bands die het daarvoor doen, omdat zij net als ik, voor hun hobby op pad gaan.Ik ken ook wel bands die gewoon een jaar niet hebben opgetreden omdat ze niet voor niets of voor weinig wilden spelen

Ik zou mij dus ook niet kunnen voorstellen dat ik geld zou vragen voor foto's, ten eerste wil ik dat niet eens,
ten tweede.... er heerst helemaal geen betaalmilieu voor foto's binnen de blues.Tja,een fototasje meenemen of een bestelbus vol met apparatuur..........daar hangt ook een verschillend prijskaartje aan en bovendien ken ik zat fotografen die altijd zeuren over naamsvermelding. ik vind dat net zo normaal als dat men een band normaal betaald

en buiten dat, ik bezoek bandjes omdat ik mij daar goed bij voel, als ik er een beetje fatsoenlijk foto's kan maken, is dat mooi meegenomen :thumbup:
als de muzikanten daarna blij zijn met de foto's, ga ik doordeweeks weer met plezier naar mijn werk, om daar mijn boterham te verdienen :)
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Appie the Bluesman »

Appie the Bluesman schreef:
Kuno Mooren schreef: Als ik zo op facebook af en toe lees, gaat het allemaal vooral om geld....... altijd maar GELD!! de uitbater wil niet meer betalen....
gek hé? als hij maar 15 man in z'n tent heeft.... waar moet dat geld vandaan komen dan?Nou,als ik zie dat wij bij een optreden 125 bezoekers hebben en als die dan allemaal wat drankjes nuttigen en een borrelhapje nemen dan zit er best wat voor de band in ,denk ik zo......1+1=2
al die 1500 andere bands willen ook graag spelen voor de hobby... en zijn blij als ze een gig hebben, waar de brandstof word bekostigd, en ze een biertje krijgen :thumbup:
ken zat bands die het daarvoor doen, omdat zij net als ik, voor hun hobby op pad gaan.Ik ken ook wel bands die gewoon een jaar niet hebben opgetreden omdat ze niet voor niets of voor weinig wilden spelen

Ik zou mij dus ook niet kunnen voorstellen dat ik geld zou vragen voor foto's, ten eerste wil ik dat niet eens,
ten tweede.... er heerst helemaal geen betaalmilieu voor foto's binnen de blues.Tja,een fototasje meenemen of een bestelbus vol met apparatuur..........daar hangt ook een verschillend prijskaartje aan en bovendien ken ik zat fotografen die altijd zeuren over naamsvermelding. ik vind dat net zo normaal als dat men een band normaal betaald

en buiten dat, ik bezoek bandjes omdat ik mij daar goed bij voel, als ik er een beetje fatsoenlijk foto's kan maken, is dat mooi meegenomen :thumbup:
als de muzikanten daarna blij zijn met de foto's, ga ik doordeweeks weer met plezier naar mijn werk, om daar mijn boterham te verdienen :)
Vergeet ik natuurlijk te vermelden dat de lokaties wel bereid zijn om geld voor buitenlandse muzikanten neer te tellen ( die soms ook maar voor 20 of 30 man staan te spelen)................tja,dan moeten ze bij mij niet aankomen dat ze geen budget hebben :thumbdown:

En denk jij nu echt dat iedereen in bv. The Shack of het Bluescafé voor niets staat te spelen ? Een aantal bandjes wel natuurlijk omdat ze vinden dat ze er ook gespeeld moeten hebben en dat is nu precies waar de schoen wringt.............ze verkloten het voor een ander omdat ze zo nodig moeten.
We weten allemaal dat we niet rijk zullen worden van de bluesmuziek maar een fatsoenlijke beloning is het minste wat je mag verwachten.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Kuno Mooren »

Die bandjes verkloten het niet voor een ander, omdat hun puur voor hun hobby spelen,
en gewoon lekker muziek willen brengen, vind het nogal kort door de bocht om er zo over te denken.

Ben zelf ook weleens aangesproken bij een podium, door een fotograaf die zijn ongenoegen wilden uitspreken, aangezien wij hobby fotografen zijn brood steelden :crazy:
heb hem netjes, doch verrassend gevraagd of hij wel helemaal goed bij zijn paasei was.............
Naamsvermelding, lijkt mij logisch. geld komt er verder niet bij kijken hoor....


vervoer.... meeste muzikante die ik ken, rijden gezamenlijk naar een gig, ik rij iedere gig alleen, en ben dan ook 20 euro aan brandstof kwijt...
wow wat een schrikbarend bedrag!!! ownee.... was even vergeten dat ik dit voor mijn hobby doe.......

Toch is het lang geleden dat ik in een tent stond waar 125 man stond.... als jij een kroeg weet waar een coverband 125 man trekt,
denk ik dat alles bandjes daar maar al te graag zouden willen spelen :eh: de kroegen waar ik kom, is het hutje mutje met 60 man..... ;)
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Wist u dat.......?

Bericht door Appie the Bluesman »

Dan moet ik je toch vertellen dat wij de laatste keer in Oss voor ruim 125 man hebben gespeeld ennuh,een bestelbus rijd wel iets duurder dan jouw personen auto en bovendien komen wij uit alle delen van het land...anyway,weer zo'n eindeloze discussie waar eigenlijk een forum voor bedoeld .....ga jij lekker gratis plaatjes schieten en dan doe ik wel betaalde optredens.Zoals gezegd,rijk worden we er niet van maar een beetje normale vergoeding......................tja :yawn:

Oh ja,Veldman Brothers,Mariélla Tirotto,King Mo en Phil Bee & Friends,Leif de Leeuw enz,enz,spelen ook niet voor niets ..dus,I rest my case :thumbup:
Plaats reactie

Terug naar “Bluescafé”