Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Plaats reactie
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Patrick »

DAG 1

Het is donderdag 23 januari, de grote dag. De laatste dingen inpakken en daarna de bus ophalen bij het verhuur bedrijf. Dit ging helaas niet vlekkeloos, had de verkeerde papieren bij me en moest terug naar huis om die te gaan halen. Maar alsnog de bus mee gekregen. Daarna naar huis mijn spullen inladen en Darryl in Dordrecht ophalen om vervolgens naar Schiedam te gaan voor Dave, Robin en Erik. Hier nog even koffie gedronken en de laatste boodschappen gedaan voor onderweg en eten voor in Engeland. Op weg naar de Pride of Hull die ons zou overzetten, zat de stemming er al goed in, hebben veel gezongen en gebruld van het lachen.

Omdat het bekend was dat Dave zou optreden op de boot, had de contactpersoon Jenna er voor gezorgd dat we als VIP werden binnengehaald. We mochten voor in de rij staan met de bus en werden bijna als eerste aan boord geleid. Hier kregen we ook een plekje vooraan en konden zo direct de instrumenten en versterkers zonder al te veel sjouwen en lopen op dek 12 in de Sundeck lounge krijgen. Gauw de instrumenten installeren en soundchecken. Onder het toeziend oog van Jenna en Big Ecckes werd er al gauw aangegeven dat het geluid zachter moest, zo zacht dat het nog zachter was dan akoestisch spelen. In de tussentijd had Erik via Jenna geregeld dat we 2 hutten i.p.v. 1 konden krijgen en moesten we ons zelf nog installeren in onze hutten.

Hierna maar eerst wat gaan drinken en eten. Al gauw werd duidelijk dat niet aleen de pintjes wat aan de grote kant waren. maar eigenlijk alles ging in 1/2 liters. De cola kwam al gauw mijn oren uit. Het eten was goed en lekker, had zelf een echte Fish & Chips genomen met een soep van de dag als voorafje. Na het eten zouden we rond 21.00 uur even gaan kijken naar het optreden van The Get Ups, de band van Anna Radford en Big Ecckes. Dave werd al gelijk gevraagd om mee te jammen na afloop van zijn eigen optreden wat om 22.00 uur zou beginnen. Het aantal bezoekers lag bij The Get Ups niet zo hoog waardoor we het vermoeden kregen dat het bij ons niet veel hoger zou zijn. Maar toen de eerste tonen werden ingezet kwamen er steeds meer bezoekers bij, waardoor de lounge al aardig vol begon te lopen. Tot grote verbazing kwamen Jenna, Anna en Big Ecckes ook nog even meespelen en zingen.

Nadat het optreden na een uur was afgelopen, moesten we snel inpakken en heeft Erik weer netjes geregeld dat we onder toezicht van een personeelslid de spullen in de auto konden zetten en dit niet de volgende ochtend moesten doen. Scheelde ons een hoop gestress in de ochtend en na de nodige pintjes kwam dat wel goed uit ook. Hierna gelijk door naar de Sunset Showlounge voor het vervolg van het optreden van The Get Ups. De boys kwamen er niet onder uit om mee te jammen en het aantal bezoekers lag wel een stuk hoger dan bij de 1e set, gelukkig maar. Het werd een waar feestje, waarna we tevreden naar ons hutje en kooi konden gaan. Het werd uiteindelijk toch nog 02.15 uur voordat we gingen slapen, met de gedachten dat we weer vroeg op moesten staan, dus een kort nachtje, maar that's life....That's Blues.

Foto"s zie : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 4c8b68f6e7

Dag 2

's Morgens om 07.00 uur werden we wakker gemaakt door de vriendelijke omroepster van de Pride of Hull. Het was de hoogste tijd om wakker te worden daar we snel Hull zouden binnen varen. Gedoucht en aangekleed en de anderen wakker gemaakt. Terwjl dit voor een aantal wel heel erg moeilijk was. Erik kwam in zijn onderbroek en een t-shirt van Bep van Klaveren (de bokser) vragen aan ons wat er aan de hand was. Passerende Engelse bezoekers kregen gelijk de vraag voorgeschoteld "Do you know Bep van Klefferen"? Hierna een bakkie koffie (ook weer extra groot) scoren bij de koffieshop. De spullen weer in de koffers en de koffers weer in de auto. Als VIPS mogen we ook weer snel van boord af en kon de reis naar Wakefield beginnen, maar eerst de Tom Tom instellen. Links rijden was voor mij de eerste keer maar ik kan zeggen dat het best mee viel. Je rijdt automatisch gewoon mee met het verkeer. Het was eigenlijk een lange rechte weg naar Wakefield, en duurde ongeveer 5 kwartier.

Bij aankomst stond onze gastheer Ryan (van Skinny Living) al op ons te wachten en terwijl de manen de spullen uit de auto haalden, stelde ik de Tom Tom weer in voor het vliegveld van Leeds. Waar binnen een uur Rene Wijs en Esther Menke zouden landen om gezamenlijk in te checken in ons hotel. Er moest wel vaart ingezet worden daar we om half een alweer klaar moesten staan bij Ryan en Dave om op tijd in de studio van "Cleckheaton Online Radio" te zijn. Gelukkig reed Ryan met zijn eigen auto voor ons, had anders niet geweten of we daar op tijd zouden aankomen.

De studio zag er gezellig uit en we werden zeer vriendelijk ontvangen. We hadden nog even tijd waardoor de mannen zich konden voorbereiden voor hun interview en welke songs zij voor de eerste keer zouden brengen. Het liep eigenlijk allemaal gesmeerd. Deed Dave hoofdzakelijk het woord en werd een enkele keer aangevuld door de anderen. Het spelen liep ook gesmeerd en tussendoor was er genoeg ruimte voor geintjes en grappen.

Het was inmiddels snel weer afgelopen en de klok gaf de tijd aan van half 3. Nu eerst de jongens terugbrengen naar hun logeeradres (Ryan thuis) en zelf met Esther en Rene naar ons hotel. Even opfrissen, iets te eten scoren en de jongens weer ophalen voor hun 1e gig van dit weekend in Upton.

Ook hier reed Ryan met ons mee zodat we niet konden verdwalen (bijna elke langweg lijkt hier op elkaar). De spullen weer uitladen en opbouwen en wachten op het vooroptreden van Skinny Living. De zaal (The Gantry in Upton) had veel weg van een plaatselijk clubgebouw waar elk weekend iets georganiseerd werd. Het aantal bezoekers was voor ons doen erg weinig en zat meer met elkaar te praten dan dat ze aandacht had voor de muziek. Toen Skinny Living klaar was met optreden stond een grote groep mensen op en vertrok waardoor er nog minder mensen aanwezig waren. Ik denk dat er uiteindelijk nog een groep van een man of 30 over bleef in een zaal waar wel 200 tot 300 man in konden. Hoe goed de Dave Chavez Band ook speelde, het kon de aanwezigen niet veel doen.

Na het optreden snel naar huis en de spullen weer uitladen en zelf terug naar het hotel. Morgen weer een dag en een gig en een keer uitslapen, wat we wel verdiend hadden daar het alweer vrij laat was geworden.

Foto"s zie : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 613762cbda

Dag 3

Het was gisteren weer laat geworden, dus vanmorgen lekker uitgeslapen. Een warm bad genomen waar ik ongeveer een half uur in heb liggen badderen. Na het aankleden heb ik mij naar het restaurant gesleept, en een echt Engels ontbijt tot me genomen. Rene en Esther zaten er al. Het ontbijt was erg lekker, aardappelpuree met witte bonen in tomaten saus, gebakken spek en worstjes, gebakken bloedworst en champignons, en niet te vergeten de nodige liters koffie.

Het regende constant door, het idee om met de mannen naar een mooie omgeving te gaan voor een stel groepsfoto’s, leek dus echt in het water te vallen. Esther en ik hadden het van te voren over om samen lekker te winkelen in de stad, maar dat was ook niet echt een idee. Dus heb ik me maar voorgenomen om aan de foto’s te gaan beginnen tot dat de telefoon ging. Het was Dave, of ik rond 13.00 uur wilde komen om alvast de spullen naar de Dungan Admiral te brengen waar ze vanavond zouden gaan optreden.

Bij de mannen aangekomen kreeg ik te horen dat er een gas storing was en dat ze het ijskoud hadden gehad en geen warm water hadden (wat was ik blij dat ik in een hotel zat, sorry boys)
Na het voor de zoveelste keer inladen gingen we op weg naar de Admiral. Daar aangekomen waren we de enige bezoekers en hebben rustig alles opgebouwd en aangesloten. Het bleef in die tussentijd maar regenen dus konden we eigenlijk niets anders doen dan een partijtje pool. Ik heb dit mij voorbij laten gaan, want de laatste keer dat ik daaraan meedeed kostte mij dat een laken.

Het weer klaarde langzaam op, de zon begon zich langzaam en heel voorzichtig te laten zien. We kregen weer hoop voor een mooie plek voor de groepsfoto’s. Inmiddels was Ryan weer terug van weggeweest en hebben we onder zijn toezicht de stad met de bus bekeken. We hebben een tweetal locaties gevonden om foto’s te nemen. De groepsfoto’s zijn dus uiteindelijk toch nog gelukt, en ik kan wel zeggen (heb ze gezien) dat ze mooi zijn geworden.

Uiteindelijk hadden we hiervan honger gekregen en zijn met ze alle gaan eten in een grillhouse. Ik dacht nog zo bij het zien van de kaart, ach een burger, kan er wel twee op. Maar ja toen ik de burger eenmaal zag, moest ik gelijk weer aan de pinten denken. Geen halve liters maar halve kilo’s misschien. Maar hij heeft mij goed gesmaakt kan ik wel zeggen.
Tijd om terug te gaan naar de Admiral, die al aardig was volgelopen met toeschouwers.
Veel meer dan de avond daarvoor.

Het optreden begon weer met Skinny Living in het voorprogramma. Zij brachten goed de sfeer erin, en speelden de sterren van de hemel. Ze hadden ook nog een verrassing in petto, ze hadden n.l. twee gastartiesten die meezongen. Tussen door konden de mensen ook nog genieten van een echte Engelse pie. Zag er heerlijk uit, zat alleen nog vol van die ene burger.
De Dave Chavez band werd door Ryan zelf aangekondigd, en het feest kon beginnen. En ik zeg feest want dat werd het ook. De sfeer was goed, de muziek was goed, de bezoekers reageerden goed, dus wat wil je nog meer? Juist ja ik had nog niet verteld dat de show van Dave werd opgenomen door en voor het radiostation waar ze gisteren zijn geweest. Dus ja dan kan je dag niet meer stuk toch? Na dit hele feestgebeuren vielen we nogmaals in een feestgebeuren. Want lang zal die leven, Robin was jarig, Hiep Hiep Hoera. We hebben het uiteindelijk vol gehouden tot ruim 2 uur in de ochtend, voordat we weer naar huis gingen, moe maar wel voldaan van deze zeer geslaagde avond-nacht. Oh ja, we hebben er zelfs eentje naar binnen moeten dragen, wie zeg ik niet, maar is echt waar.

Foto's zie : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 50be0144c8

Dag 4

Zo de laatste dag is aangebroken, weer lekker een bad genomen en een lekker ontbijtje. Dit keer een lekkere spekomelet genomen met geroosterd brood en zoete broodjes. De koffie was niet aan te slepen door de dames.

Na het ontbijt eerst de kamer een beetje opruimen, spullen in de koffer doen en uitchecken bij het hotel. Ik zal Rene en Esther afzetten bij het vliegveld en dan de jongens weer ophalen bij het logeeradres, om vervolgens de spullen op te gaan halen bij de Admiral, daar we die daar hebben laten staan (we waren te moe om dit gisteren te doen). Maar ja daar aangekomen moesten we eerst even vieren dat het de laatste dag was. Dus ja je raadt het al, daar moest op gedronken worden.

Rond drie uur hebben we toch maar de spullen in de auto gezet, afscheid van Ryan genomen en langzaam naar Hull gereden om ons in te checken aan boord van de Pride of Hull, die ons weer veilig naar Rotterdam zou brengen. Onderweg de nodige keren moeten stoppen voor de plassers. Bij het inchecken herkenden ze ons direct weer, vroegen of ze moesten spelen, nee helaas deze keer niet. Daar ging onze VIP behandeling.
Aan boord waren ze ons ook nog niet vergeten, niet wetende dat we vanavond weer een feestje gingen bouwen. Want we hadden afgesproken met The Get Ups om samen te jammen.
Maar goed toch maar eerst de spullen naar onze hut gebracht, waar we deze keer wel met zijn vijven in sliepen.

Na het nuttigen van de nodige drankjes en een gezonde maaltijd in het restaurant was het uiteindelijk tijd om naar de showlounge te gaan voor een spectaculair optreden van de Get Ups. Ze stonden bij binnenkomst al te zwaaien, van “zo zijn jullie er eindelijk”?
Het duurde niet lang of ze kwamen al met de vraag of Robin mee wilde spelen, daarna was Erik de gast, en voor dat men het wist stond de hele band op het podium.
Het was een groot feest, de mensen aan boord waren in grote getalen aankomen waaien. Er werd gedanst en ook de mannen waren hierbij de pineut (ja ook ik).
Uiteindelijk werd dit ook weer een late nacht. En dan te bedenken dat we rond 6.30 uur weer werden gewekt door de vriendelijke omroepster van de Pride of Hull.

De volgende ochtend met hoofdpijn en erg vermoeid opgestaan, de anderen moesten door mij echt wakker gemaakt worden, anders zouden ze nu nog slapen aan boord. De spullen naar de auto, wel tien keer de hut doorgelopen of we niets vergeten waren.
De jongens een voor een naar huis gebracht, en veilig bij de dames gedropt. Zelf naar huis gereden, spullen uit de bus gehaald, de bus schoongemaakt en teruggebracht. Ik was zelf best wel moe maar had toch het idee om mijn fiets achterin te leggen en lekker op de fiets naar huis te rijden, even uitwaaien en thuis de nodige slaap maar inhalen. Terug kijkend was dit voor mij een heel leuke ervaring, veel gelachen en lol gehad. Op de vraag of ik het nog eens zou gaan doen? Ja zeker, met deze band zeker. Jongens bedankt dat ik mee mocht, heb het erg naar mijn zin gehad en hopelijk tot de volgende toer.

Foto's zie ; https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6eae82eeeb

Patrick Roos – Dutch Blues Forum
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Kuno Mooren »

Mooi verhaal man :thumbup:
Afbeelding
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Patrick »

Dank je kuno, wist niet dat ik dit in me had. hahahahahahaa
Tamaharry

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Tamaharry »

Had al een en ander gelezen op onze Facebookpagina's: fantastisch! Dit vind ik nou
gewoon hartstikke tof: een praatje en een plaatje!
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Patrick »

het kwam wel uit mijn tenen hoor Harry. hahahahahahaha
Tamaharry

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Tamaharry »

Goeie tenen kerel!
:clap: :clap: :clap: :clap:
Marga

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Marga »

Leuk verslag en met veel plezier gelezen...zie je wel dat ook JIJ het kan: schrijven dus en jij kan nog iets....mooie plaatjes schieten: top!!!
Groetjes,
Marga
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Patrick »

of ik het blijf doen, weet ik nog niet hoor hahahahahahaha
Marga

Re: Reis Verslag : Dave Chavez Band Goes UK.

Bericht door Marga »

Het is verslavend Patrick...let maar op!!! 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”