The Doublecross Bluesband 16 februari

Jouw eigen ervaringe of review betreffende een gig, concert of festival
Tamaharry

The Doublecross Bluesband 16 februari

Bericht door Tamaharry »

Afgelopen zaterdag eens even naar Café Ozzie in Huissen getogen om eens te zien hoe het staat met de nieuwe bezetting van
The Doublecross Bluesband. De band speelt 2 maart op het Bluesfestival in Leerdam en bijt daar de spits af in café Lucullus,
(15.00 - 18.00 uur) en men beschouwde het optreden van zaterdag als een soort van try-out hiervoor.
De band heeft in haar bestaan nogal wat wisselingen in samenstelling gekend en had vooral problemen met het vinden van
een drummer. Tot afgelopen zomer zijn er zo'n 5 a 6 "versleten", maar de juiste persoon diende zich nog niet aan.

De huidige formatie:
Ron Stam - zang
Dirk Plantjé - gitaar
Hans Bruring - toetsen en mondharmonica
Bert Derksen - bas en zang
Pascal Janssen - drums

Toen ik rond 21.45 uur café Ozzie in het centrum van Huissen betrad, waren er slechts zo'n 5 toeschouwers en barpersoneel.
Dit zou ook de hele avond zo blijven. Het carnaval was net achter de rug, het café kent de laatste maanden nogal wat problemen
met de gemeente inzake geluidsoverlast en dwangsommen, en mede hierdoor moesten de mannen zelfs de laatste set ook nog
een drastisch inkorten, kortom, geen fijne manier om eens te zien hoe publiek reageert op je muziek.
Maar het was nu eenmaal niet anders. De mannen gingen er gewoon "VOL" tegenaan en speelden vele bekende en (voor mij)
onbekendere covers van diverse bluesartiesten en bands. "Window of my eyes" klonk ook bij deze band lekker, vooral door het
prima gitaarwerk van Dirk Plantjé en het pianogeluid dat Hans voortbracht bij "Guilty" was ook heerlijk.
Er wat moet mij betreft nog wel wat gedaan worden om sommige "beginnetjes en eindjes" lekker te laten lopen, maar als de band dit
goed onder de knie heeft, is wat mij betreft een avondje Doublecrossbluesband zeker geen kwelling.
Er zijn deze avond nogal wat foto's gemaakt en wellicht kan Bert Derksen, de bassist (en oud bandlid van onze F.O.G Bluesband)
deze week hier wat kiekjes plaatsen....

http://www.doublecrossbluesband.nl
Plaats reactie

Terug naar “Recensies, reviews en jouw ervaringen bij een gig, concert of festival”