Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Gigs, concerten en festivals die inmiddels achter de rug zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door Herman KB »

Pfffffft, even bijkomen van het geweldige weekend met vele muzikale hoogtepunten op 2 en 3 maart j.l..
Op vrijdagmiddag om 13.30 uur vertrokken en aankomst in Wijk aan Zee of all places om 16.30 uur. Inchecken bij Bed and Breakfast, eten en op naar cafe de Zon.
Wat een pracht locatie, het oudste cafe van anno 1912 met een ruime zaal voor 400 a 500 mensen.Voor het hele weekend waren er 900 kaarten verkocht hoorde ik later en dat wil ik best geloven, er was het hele weekend haast geen doorkomen aan. Er waren zelfs mensen uit Australie en Noorwegen, maar overwegend Ieren, Schotten en Engelsen. Enfin, de aftrap om 20.00 uur door enthousiaste vader op linkshandige gitaar en zang, zoon op drums en een bassist. Ze waren waardige invallers voor Taste of Rory, die helaas niet konden komen. Prima set!
Vervolgens de band , waar ik eigenlijk voor gekomen was: Laundromat met Joeke Wouda op bas en Danny Vlaspoel op gitaar, samen met Barrry Barnes op gitaar en Mark Feltham op mondharmonica) echt een strakke band.
Om ongeveer 1 uur was het feest afgelopen de volgende dag zaterdagmiddag begon om 16.00 uur een akoestische set met Barry Barnes en Danny Vlaspoel, waarna de zanger/gitarist van Moonchild ook een akoestisch optreden gaf.
Daarna werd het podium in geruimd door Bluesman Ralph de Jongh, die een geweldige Blues zong en speelde(had slechts 5 gitaren bij zich!).Her zweet gutste van het podium en ook de echte Rory fans vonden dit prima, getuige de reacties.(hoewel het weinig met Rory muziek te maken heeft)
Het avondprogramma begon met Moonchild(een beetje gemiddeld) en daarna Band of Friends met de originele leden Ted McKenna, Garry MacAvoy en amsterdammer Marcel Scherpenzeel.
Dit was het terechte hoogtepunt van het weekend. Zweten, zowel voor de band als het publiek!!!!
Al met al een geweldige tijd gehad met weer meer Rory vrienden.
Bedankt organisatie.
Tamaharry

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door Tamaharry »

Leuk stukje Herman, gelukkig komt de naam "Ralph de Jong" erin voor anders had je gelijk op
maatregelen van Appie de Boeman kunnen rekenen. :twisted:
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door GerPeper »

Maar Marcel Scherpenzeel deed ook mee. Dus zat Herman toch in de correcte hoek? :P
Dus Appie kan in de luie stoel blijven zitten. ;)
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door Herman KB »

Het is idd wel de stevige kant van de Blues, dat geef ik toe, maar wel erg lekker!!!!
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door Appie the Bluesman »

ook de lokatie waar het gehouden werd is nederlands....................ik zie het probleem niet :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
anja
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mar 2012 12:25

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door anja »

Concert te ere van Rory Galagher, jaaaaa :P
daar had ik bij willen zijn maar veelste ver weg
ik merk dat ik nog een groentje ben hier : beetje verstopt heb geleeft de afgelopen 18 jaar :oops:
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: Rory Gallagher Tribute in Wijk aan Zee

Bericht door Herman KB »

Anja, waar een wil is, is een weg....

Ik woon in Veendam!
Plaats reactie

Terug naar “Oude NL bluesgigs, concerten & festivals”