27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Gigs, concerten en festivals die eraan zitten te komen
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Kuno Mooren »

Ribs & Blues

27 en 28 mei is er weer Rib's 'n Blues Raalte,
er staat weer een dikke line-up, en is zoals gewoonlijk helemaal gratis!!!
Naar mijn weten het allerleukste blues festival van het jaar,
Het festival zal op de zondag geopend worden door Mariëlla Tirotto & the Blues Federation
ondertsaande lijst is tot nu toe de line-up, welliswaar in willekeurige volgorde, de juiste tijden zijn nog niet bekend.
Er zouden zomaar, nog extra bands bij kunnen komen, geen idee hoever ze nu zijn.

Alvin Lee

Daniel Norgren

De Hackensaw Boys

Eddy Clearwater

Gerry McAvoy’s Band of Friends

Hazmat Modine

Ian Siegal & Band

Israel Nash Gripka

Julian Sas

Mariëlla Tirotto & the Blues Federation

Miss Montreal

The Backcorner Boogie Band

The Paladins
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Kuno Mooren »

Ik ga er zowiezo heen, en blijf de zondag avond overnachten (kamperen) in Den-Nul (Olst-Wijhe) op zo'n 10 minuutjes rijden van Raalte,
voor een bedrag van 5,45 euro :)
dat word dus broodjes en redbull meenemen (als vervanging voor de koffie :lol: )
zijn er nog meer mensen die naar Raalte gaan? en blijven jullier ook ergens overnachten?

ben benieuwd wie er allemaal nog meer gaan ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Herman KB »

Ja, bruinverbrand, hoop ik.
Ben dan net terug van een weekje Italie en ik heb een bed and Breakfast in Lemelerveld.

Verheug me er erg op, vorig jaar ook geweest waar Ralph de Jongh met Crazy Hearts een geweldige set hebben gespeeld!

Ben toen overigens maar een dag geweest, de tweede Pinksterdag.
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Appie the Bluesman »

Zowieso de eerste dag als vrienden Heins en Mariëlla de aftrap verrichten van dit geweldige festival!!!
Missschien kom ik de tweede dag ook wel ( heb me eerlijk gezegd nog niet echt verdiept in de line up :oops: ) maar alleen de gezelligheid in Raalte en alle bluesliefhebbers en vrienden maken zelfs een slechte line up de moeite van het komen waard. :lol:
Pyotr
DBF Gevorderd Talent
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 mar 2012 11:50
Locatie: Rotterdam

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Pyotr »

Ik ben er de eerste dag. Ik wil de Tirottoos wel weer eens zien/horen.
En verder laat ik de dag gewoon over me heen komen...
Blues4You iedere vrijdag van 22-24 uur op http://www.tossradio.nl
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Kuno Mooren »

Laatste namen Ribs & Blues bekend!


Het programma voor Ribs & Blues 2012 is compleet. De komst van Erwin ‘The Voice’ Nyhoff met zijn nieuwe band was inmiddels uitgelekt. Hij staat op tweede Pinksterdag op de mainstage van het gratis toegankelijke festival. Een logische keus gezien de nationale belangstelling voor deze rasmuzikant sinds zijn succes in The Voice of Holland. Liefhebbers van de kwaliteitsmuziek kunnen zich ook verheugen op de komst van:

Simon Mc Bride, Kitty Daisy & Lewis, The Bintangs , Serena Pryne & the Mandevilles, King King, Shaggy Dogs en Michael Dotson. Allemaal gevestigde namen uit de roots –en bluesmuziek die de verwachtingen zeker zullen waarmaken. In totaal staat de teller hiermee op 21 live acts die tijdens beide Pinksterdagen in het centrum van Raalte zullen optreden. Een korte introductie:

Simon Mc Bride

Gitaarvirtuoos Simon McBride is afkomstig uit Belfast, Noord-Ierland. Hij begon te spelen op zijn 10e jaar en op 15 jarige leeftijd werd Simon door Guitarist Magazine uitgeroepen tot "Young Guitarist Of The Year". Datzelfde Guitarist Magazine ziet Simon als de opvolger van Rory Gallagher en Gary Moore.

Kitty, Daisy & Lewis

Hedendaagse topmuziek van 50 jaar geleden van de Londense familie Durham. Kitty, Daisy & Lewis zijn twee zussen en een broer die samen een dozijn instrumenten bespelen en die zweren bij oude waarden. Een sensatie!

The Bintangs

De groep uit Beverwijk en Haarlem is nog altijd springlevend en heeft door de jaren een haast legendarische live-reputatie opgebouwd. Onvervalste rhythm en blues-rock, waarbij de damp van de wanden slaat.

Serena Pryne & the Mandevilles


Met een stem die zich kan meten met de rauwheid van Janis Joplin, liedjes met dezelfde toegankelijkheid als die van Melissa Etheridge, de muzikaliteit en oprechtheid van Bonnie Raitt en de podiumpersoonlijkheid van Beth Hart, is Serena Pryne een welkome aanvulling in het rijtje van vrouwen met ballen.

King King

Het boegbeeld van de band is Alan Nimmo met zijn vingervlugge gitaartechniek en hartstochtelijke vocalen .Hij zoekt zijn heil in de zwarte Amerikaanse blues met King King. Niet helemaal toevallig is dit ook de naam van zijn favoriete cd van de The Red Devils……..

Shaggy Dogs

Blaffende honden bijten niet, en gelukkig maar. Want blaffen kunnen de Franse Shaggy Dogs als de beste.
Met tonnen enthousiasme blaast dit Parijse viertal de pubrock nieuw leven in. Groovy blues met een behoorlijke klodder rock-'n-roll, twee ingrediënten waarmee de Shaggy Dogs hun publiek een stomende en gesmaakte set voorschotelen.

Michael Dotson

Michael Dotson is een Amerikaanse bluesman die over de hele wereld de blues speelde. De in 1957 geboren Dotson is een ras muzikant, die naast traditionele blues ook swamp slide, originele swing en ‘good old house rockin music’ maakt.

Ribs & Blues is echter veel meer dan muziek alleen. Het programma voor het Theaterland en het populaire Kids Adventureland belooft veel spektakel. Kijk voor meer informatie op de website.

Zaterdag 26 mei opent Ribs & Blues 2012 met een legendarisch concert van Status Quo. Go Back to the Zoo en King spelen in het voorprogramma. De voorverkoop is online en bij de regionale verkooppunten in volle gang.

Alle info: www.ribsenblues.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Kuno Mooren »

vette line-up mensen.

van de Bintangs wist ik al effe,
Frank had het mij al verteld tijdens het signeren van de canvas afgelopen November :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman KB
DBF Grootmeester(es)
Berichten: 343
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:13
Locatie: Veendam

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Herman KB »

Simon McBride, King king en Michael Dotson met Blues on Bootz als begeleiding kunnen mij zeker bekoren!!!!

Die Nyhoff is wat minder
Gebruikersavatar
Babs
DBF Professional
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 mar 2012 17:50
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Babs »

Wij zijn na een jaar afwezig te zijn geweest ook weer present.
We zijn er al een dag eerder want wil de quo ook wel weer eens een keertje zien en vooral horen :P


Link
Hey, hey, The Blues Is Alright!!
http://www.blues-rockreview.nl
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: 27/28-05-2012 Rib's 'n Blues

Bericht door Appie the Bluesman »

Herman KB schreef:Simon McBride, King king en Michael Dotson met Blues on Bootz als begeleiding kunnen mij zeker bekoren!!!!

Die Nyhoff is wat minder
King King ben ik ook heel benieuwd naar Herman en tja,Nijhoff en Miss Montreal is natuurlijk geen blues ( hoewel ik in de wandelgangen gehoord heb dat MM met een bluesset gaat komen.....ben benieuwd :lol: )

Verder laat ik het zoals gewoonlijk weer over me komen en ongetwijfeld wordt ik weer verrast door een of ander optreden...we gaan het weer beleven!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe NL bluesgigs, concerten & festivals”