BluePrint

Speel je in een band? Stel je band hier dan even voor
Gebruikersavatar
Paul
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2012 09:21

BluePrint

Bericht door Paul »


Link
Prima, krachtig zangwerk en lekker gitaarwerk. Zie daar de sound van BluePrint, een hecht collectief met een flinke portie speelplezier. BluePrint neemt sinds jaar en dag een uitzonderlijke plaats in tussen de coverbands. Er wordt – op eigenzinnige wijze – bekende artiesten gecoverd, maar veelal net niet de bekende stukken. De repertoire-keuze is breed en net als de uitvoering spectaculair.
- Bert Reinders, de Bluesman.nl - nav release 'Blues on the rocks, 2009


BluePrint speelt pittig gekruide bluesrock. Een stevige sound met veel gevoel voor dynamiek gebracht. Geen oppervlakkige of uitgekauwde standaard bluesjes maar een uitdagend repertoire op het snijvlak van de blues, (roots)rock en aanverwante stijlen. Gebracht met diepgang en ruwe randjes waar vooral de pure kracht die bij de blues hoort de boventoon voert. Gedegen spelende instrumentalisten met virtuoos solowerk in combinatie met fabelachtig mooi zangwerk leveren een dynamische en intense performance die je raakt in de buik.

Veertig jaar bestaat deze band inmiddels waarvan de laatste twintig jaar onder de naam BluePrint. Da's bij elkaar heel veel ervaring, samengebald in een collectief dat met veel plezier staat te spelen.
Momenteel zijn we druk doende met de -deels vernieuwde– line up en fris repertoire. De band kent een aantal absolute smaakmakers. Naast zangeres Irene Wilkens schittert Hotze Wever op gitaar. Onderliggende partijen worden gedreven uitgevoerd door Roel Weitering op bas, diverse freelancers op drums en Paul Beijlen op slide & rhythmgitaar. Vanaf oktober 2012 is de band te boeken.

Een fantastisch optreden van jullie bij Cafe Buckshot in het kader van de Blues Tour Groningen 2011.
We hebben enorm van jullie genoten. BluePrint verdient vele podia waar jullie gepassioneerde blues te beluisteren en te beleven valt!! Dank voor jullie bijdrage aan BTG 2011!! Ook namens mede-organisator Wim Entzinger.
Wim Angerman, organisator Blues Tour Groningen
Op http://www.blueprint-de-band.nl is veel informatie te vinden over de gevarieerde en lange historie van BluePrint

...veelbelovende en goede cd! Vervolgens maken jullie die belofte meer dan waar. Lekker bandje!....
Eelco Gelling, aanwezig bij de release van Back in busines, 2006



Link
Laatst gewijzigd door Paul op 28 mar 2012 15:38, 7 keer totaal gewijzigd.
BluePrint - Blues that rocks
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: BluePrint

Bericht door GerPeper »

Zo, dat is een mooie binnenkomer Paul! :o

Even voor de anderen. Zie je dat je geen favo lijst kan maken want die veranderd met de dag.
Want ik vind BluePrint wel heel erg lekker klinken :!:
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Paul
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2012 09:21

Re: BluePrint

Bericht door Paul »

Hallo Ger,
Dank voor de complimenten.

Maar wat is een favo lijst?
BluePrint - Blues that rocks
Tamaharry

Re: BluePrint

Bericht door Tamaharry »

Een favorieten lijst van bands/artiesten.
Ik vind Blueprint ook bijzonder lekker in 't gehoor liggen Paul: complimenten!
Gebruikersavatar
Paul
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2012 09:21

Re: BluePrint

Bericht door Paul »

Hallo Harry,

Thnxs!

Turbotaal dus! Weer wat geleerd.
BluePrint - Blues that rocks
Tamaharry

Re: BluePrint

Bericht door Tamaharry »

Niet speciaal Turbotaal, meer "Peperdialekt", maar hoe langer je hier bivakkeert hoemeer je dit gaat waarderen........ :D
Gebruikersavatar
Paul
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2012 09:21

Re: BluePrint

Bericht door Paul »

Dat idee was al bij mij op gekomen. Ger vult heel wat regeltjes. Mooi, man!
BluePrint - Blues that rocks
Gebruikersavatar
GerPeper
DBF Alles Wetend Orakel
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 feb 2012 19:11
Locatie: .....Den Haag.....

Re: BluePrint

Bericht door GerPeper »

Paul schreef:Dat idee was al bij mij op gekomen. Ger vult heel wat regeltjes. Mooi, man!
Haha, en ik doe er echt niets extra voor. Ik kom er zelfs niet eerder mijn bed voor uit. :lol:
Maar ik ben niet zo van de turbotaal hoor Paul. Ik ben eerder lang van stof.
Ik kan rustig beginnen over de Parapsychologische vormgeving van de mensheid in het algemeen. :? :?
Om maar wat te noemen. :lol: :lol:
Maar meestal eindig ik met de gedachte; De wereld begrijpt mij niet. :lol:
Een forum is er om te communiceren.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: BluePrint

Bericht door Kuno Mooren »

klinkt inderdaad meer dan prima!!!
eerste filmpje, deed de intro mij wat aan Cuby denken :)

ook leuk te zien, dat er in filmpje 2 goed werkende pillen in omloop zijn voor de bezoekers :lol:
(just kiddin)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
DBF Groentje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2012 09:21

Re: BluePrint

Bericht door Paul »

He Kuno, klopt helemaal. Dat nummers is gecovered van een versie van Harry (was meer dan goede vriend van mij). We hebben altijd wel een paar nummers van C+B
op de setlist staan. En die drukke man die maar steeds in beeld wil heeft wel genoten van ons optreden.
BluePrint - Blues that rocks
Plaats reactie

Terug naar “Mijn band”