Blues jams / band gezocht

Jullie zanger er vandoor met je bassiste? Had je gitarist hogere doelen? Zoek je een vet hammondgeluid of vind je jezelf dé mondharpspeler van de regio?
Plaats dan hier je oproep
Gebruikersavatar
EgbertBass
DBF Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2013 16:11
Contacteer:

Blues jams / band gezocht

Bericht door EgbertBass »

Heey,
Zoals je in me naam kan zien ik ben Egbert en speel basgitaar (alleen 4 snarig electrish of akoestisch, geen contra)
En begin deze maand ben ik ivm werk en afstuderen verhuisd naar Hoofddorp. Hierdoor kan ik niet langer bij mijn huidige band blijven (te ver rijden naar het repeteerhok).

Nou vroeg ik mij 2 dingen af, allereerst, kennen jullie muzikanten in deze regio die zonder bluesbassist zitten?
En weten jullie blues jamsessies in deze regio?
In Blues We Trust!
Egbert
Tamaharry

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Tamaharry »

In jouw regio zou ik zo niets weten Egbert, sorry.
Zal eens navragen hier. De bassist van onze band, Jeroen Bresser, jamt regelmatig door
het hele land, wie weet kent hij nog mensen en of locaties waar veel wordt gejamd in
jouw hoek.
Gebruikersavatar
EgbertBass
DBF Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2013 16:11
Contacteer:

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door EgbertBass »

Ok, alvast bedankt voor het vragen Harry!
Tamaharry

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Tamaharry »

Egbert,

Hierbij de reaktie die ik van Jeroen, onze bassist terugkreeg. Misschien heb je er iets aan.


Hoi Harry,

Ik ben niet zo bekend daar, maar hierbij toch wat adressen,

Cafe de Gieterij - Den Helder
Plein 10 - Den Helder
de Berck - Heerhugowaard
Cafe Stapper - Alkmaar
Cafe de Plapcan - Haarlem

Ik weet niet of deze adressen nog actueel zijn en wat voor stijl er gespeeld wordt, maar dan moet hij maar even Googelen.
Alleen van de Gieterij weet ik iets omdat een bevriende bassist er nog wel eens naar toeging, daar werd veel pop en funk gedaan.

Groeten en prettig weekend,
Jeroen
Gebruikersavatar
EgbertBass
DBF Groentje
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2013 16:11
Contacteer:

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door EgbertBass »

Nogmaals bedankt!
Ik zal is kijken of er nog jams zijn :D
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Appie the Bluesman »

The Shack in Oude Meer misschien...is meer jou regio ;)
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Kuno Mooren »

Begrijp zowiezo niet zo goed dat kroeg eigenaren niet vaker een jam organiseren. het kost niet veel extra, maar je genereerd wel klandisie....
dusss............
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:Begrijp zowiezo niet zo goed dat kroeg eigenaren niet vaker een jam organiseren. het kost niet veel extra, maar je genereerd wel klandisie....
dusss............
Ik denk juist dat er veel te veel jams zijn.Kroegeigenaren hebben gratis muziek ( waardoor betaalde bands niet meer geboekt worden ) en bovendien zijn de mogelijkheden voor bands dus minder als er zoveel dagen/avonden bezet zijn door jamsessies.
Gebruikersavatar
Kuno Mooren
DBF Levende Legende
Berichten: 2319
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:58
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Kuno Mooren »

Dat is waar, maar heb weleens het idee dat sommige regio's een overkill hebben, en andere plaatsen helemaal niets..... ;)
Afbeelding
Appie the Bluesman
DBF Levende Legende
Berichten: 1555
Lid geworden op: 02 feb 2012 22:26

Re: Blues jams / band gezocht

Bericht door Appie the Bluesman »

Kuno Mooren schreef:Dat is waar, maar heb weleens het idee dat sommige regio's een overkill hebben, en andere plaatsen helemaal niets..... ;)
Dat klopt ook wel en het meest vervelende is dat de meeste jams uitlopen in een optreden van een vriendencluppie ( vaak een bestaande band ) die verder alle podiumtijd in beslag nemen en dus komen de andere muzikanten niet aan de beurt :x
Uiteindelijk heeft de kroegeigenaar dan toch een gratis band in huis en bezoekers....heel slim wel!

The Jam Factorij is volgens mij een van de weinige organisaties die de boel goed organiseren en ook leiden. Daar komt gewoon elke muzikant aan de beurt.
Plaats reactie

Terug naar “Gezocht: muzikanten of bandleden”