Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

In dit forumdeel.word al het nieuws behandeld dat van de Dutch Blues Foundation uitkomt.
Plaats reactie
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Patrick »

Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

De Dutch Blues Foundation heeft dit jaar voor het eerst een Challenge Commissie samengesteld. Deze commissie is van start gegaan om de bluesbands en -solo/duo’s te beoordelen, die zich aanmelden voor de Dutch Blues Challenge.
Informatie over de leden van de Challenge Commissie 2014 is te vinden via http://www.dutchbluesfoundation.com/smo ... -commissie

De Dutch Blues Foundation organiseert jaarlijks de Dutch Blues Challenge. Dit jaar vindt deze plaats op 5 oktober 2014 in Hotel de Rustende Jager te Nieuw-Vennep. Bluesmuzikanten in twee categorieën, bands en solo/duo’s, treden ieder 20 minuten op voor een onafhankelijke jury. Zij worden door de jury beoordeeld op bluesinhoud, instrumentaal en vocaal talent, originaliteit en uitstraling. De band en de solo/duo-act met de meeste punten worden geselecteerd om mee te doen aan de International Blues Challenge (IBC) in Memphis (USA) en de band vertegenwoordigt Nederland tijdens de European Blues Challenge (EBC). De EBC is 12-14 maart 2015 in Brussel. Dicht bij huis, dus wellicht een extra reden voor bluesmuzikanten om zich in te schrijven voor de Dutch Blues Challenge.

Bluesacts die de uitdaging aan willen gaan, kunnen zich tot 1 juni 2014 aanmelden via http://www.dutchbluesfoundation.com. De Challenge Commissie buigt zich vervolgens over de toegestuurde MP3’s en YouTube-filmpjes en bepaalt 1 juli welke bluesacts zich op 5 oktober mogen presenteren. De commissie bestaat uit blueskenners en –liefhebbers uit het land en een aantal leden van de Raad van Advies van de Dutch Blues Foundation.

Net als bij de IBC, de EBC en de vorige edities zijn er tijdens de Dutch Blues Challenge veel organisatoren, boekingsbureaus, platenlabels en media aanwezig zijn en blijkt dat niet alleen de winnaars maar ook de andere deelnemers er optredens, interviews en contacten aan overhouden.

Meer informatie en de procedure en de Dutch Blues Foundation: http://www.dutchbluesfoundation.com.
Tamaharry

Re: Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Tamaharry »

In ieder geval weer een grote club van (hopelijk wijze) mannen en gelukkig ook een paar vrouwen!
Prima, ken er al diverse van en ze komen uit alle geledingen, van muzikant, fotograaf tot gewoon liefhebber,
een mooie mix dus...... :clap:
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Patrick »

Ja inder daar harry. Ik wens ze daar veel succes toe. en alle wijsheid natuurlijk
Tamaharry

Re: Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Tamaharry »

Tuurlijk Patrick, is volgens mij zeker niet alleen een "erebaantje". De meesten die ik ken zijn echte liefhebbers van de blues,
muzikanten, kenners, fotografen die veel tijd en energie (en vaak geld) in de blues stoppen.
Hoor te vaak van mensen die zich nergens voor inzetten commentaar op beslissingen van zo'n groep als het DBF.
Dat is natuurlijk altijd (te) gemakkelijk. "De beste stuurlui staan altijd al wal". ;)
Kortom: respekt voor de inzet van deze club mannen en vrouwen.
Marga

Re: Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Marga »

Helemaal met je eens Harry... :thumbup:
Patrick
DBF SideAdmin
Berichten: 2300
Lid geworden op: 12 dec 2012 07:52

Re: Dutch Blues Challenge Commissie 2014 van start

Bericht door Patrick »

is ook zo harry, ze doen ook hun best daar twijfel ik niet aan hoor. Ik wil nu nog niet even in hun schoenen staan. Succes mannen
Plaats reactie

Terug naar “Dutch Blues Foundation”